Ett Hållbart Delete
Temat för detta nummer av e-zine är hållbarhet. Ett viktigt men något slitet begrepp som alltför ofta innebär en massa fina ord och floskler. Det viktigaste tycker jag är vad man verkligen gör som bidrar till hållbarhet, eller faktiskt HUR man gör. Vanligtvis så brukar företag som pratar hållbarhet mena att det ska vara finansiellt, miljömässigt och socialt hållbart.
Jag har jobbat med hållbarhetsfrågor på olika sätt i många år och för mig som är en värderingsdriven ledare så är det helt centrala att i en verksamhet som jag leder så ska kunder och andra intressenter känna sig trygga med att det går rätt till på det här företaget. Oavsett vilken aspekt man tittar på. Det viktiga i det arbetet är riktningen och att man är konsekvent i stort som smått. Vi jobbar i en bransch där det finns en hel del att förbättra och lyfta, tro mig, vilket innebär att den som vill hitta fel och misstag, säkert kommer att lyckas med det. Däremot så ska man känna sig trygg med att vi tar tag i de problem som kommer upp, om vi nu inte redan har en plan för det.
En viktig del av Deletes existensberättigande är att vi ska vara ett företag som kan möta kundernas ökade krav på ett strukturerat hållbarhetsarbete. De branscher där vi verkar har tidigare bestått i huvudsak av små och medelstora företag som själva inte har haft resurser att driva den typen av arbete. Så det är en helt naturlig utveckling som vi driver.
I det här numret av e-zine kan du läsa om viktiga exempel på Deletes hållbarhetsarbete t.ex. säkerhet, miljö, medarbetarskap och innovation. Det finns mycket mer att lyfta fram, men detta är ett axplock.
Trevlig läsning.
Lars-Gunnar Almryd, VD
Besök vår hemsida på www.delete.se