Tillbaka
Tillbaka
Översikt
Artiklar
Bilder
Videor
magasin
Artiklar
Betongreparationer
Bilder
Hållbarhet
Industrisanering
Infrastruktur
Kvalitet Miljö Arbetsmiljö
Personporträtt
Rivning
Säkerhet
Spårservice
Sprängsotning
VD har ordet
Videor
Youtube
Högtrycksspolning sodapanna - Delete
2019-03-19
Robotar rengör sodapannan snabbt och miljösäkert
Hiedenranta
2019-02-22
Gamla fönster blir växthus som lyser upp stadsdelen Hiedanranta
Sebastian Virtanen Delete Sölvesborg
2019-02-07
Europas högtrycksspecialister finns hos Delete
Slussen i förändring Skanska och Delete
2018-12-28
Krönika: Vi blir starkare inom tjänster till infrastruktursektorn
Glada miner på operatörsutbildningen Delete Sölvesborg
2018-12-28
Rustar upp för framtiden med intern operatörsutbildning
W-tech Waterjet en del av Delete
2018-12-28
Londonviadukten – ett av många infrastrukturprojekt i regionen
2018-12-28
Spårservice – på nattligt uppdrag
Henrik Lindh W-tech Delete
2018-12-28
Henrik Lindh, platschef Spårservice och sanering – ”Utrymme för egna beslut är viktigt för mig!”
Slussen Stockholm Delete
2018-12-28
Stora utmaningar för ett snabbt växande Stockholm
Olympiastadion Helsingfors Delete
2018-12-28
Unik renovering av Olympiastadion – ett samarbete mellan många olika aktörer.
Johnny Olofsson Regionchef Norr Rivning
2018-07-13
River sin egen hembygd
Anton Nordmark Delete
2018-07-13
Anton hjärta Delete = en hållbar relation?
Fartyg blir kuliss på paintballplan - Delete
2018-07-13
Skrotningsdömt vrak blev dragplåster på paintball-plan
Skanska Slussen Brett Pilkington Hållbarhetschef
2018-07-13
Brett Pilkington vill skapa en arbetsmiljö där alla tar hand om varandra
Varning sprängsotning pågår Delete
2018-07-13
Deletes säkerhetsarbete
Delete SkipUp
2018-07-13
Delete SkipUp
2018-07-13
Metsä Groups bioproduktfabrik – en föregångare inom hållbar bioekonomi
Slussen Stockholm Delete
2018-07-13
Ett hållbart Delete
Rivning Sergelhuset Stockholm Delete
2018-05-26
Sergelhuset – bildspel
Vy över gasklockan - Delete
2018-01-31
Västra Götaland – en av landets mest dynamiska regioner
Åke Rehbinder platschef industrisanering Göteborg
2018-01-31
Platschef med ny bild av industrisanering
Sprängsotarna Adam och Dana förbereder i verkstaden - Delete
2018-01-31
Riddare med rätt sprängteknik
Välkommen till Framtiden - Delete
2018-01-31
Välkommen till Framtiden
Marko i konferensrummet - Delete
2018-01-31
Marko Virtanen är Deletes Oppfinnar-Jocke
Rivningen av Slussen Delete
2018-01-29
Delete i Göteborg – ökad närvaro och signaturprojekt
Säkerhetsövning med Delete
2017-09-14
Tänk efter före! Ett tips som alltid håller tycker Robin Strandberg, Deletes säkerhetsteam
Mika Myntti Platschef Delete på SEB-huset
2017-09-14
Mika Myntti, platschef: ”Lite adrenalin är bara hälsosamt”
Rivning av Koverhar stålfabrik
2017-09-14
Farväl Koverhar
Asbest
2017-09-14
Ökända skadliga ämnen
Connecta med Delete
2017-09-14
Connect direkt!
True och Olsan diskuterar planeringen på AAK
2017-09-14
Helhetsblick och lösningsfokus gav Olsan ansvarsfylld roll
Delete på AAK
2017-09-14
Krönika: Vi utvecklar Delete och vårt erbjudande till kunderna.
Vi gör det ingen annan vill göra Delete
2017-04-13
Vi gör det jobb som ingen annan vill göra
Domsjö Fabriker
2017-04-13
Säkert Domsjö
Mikael Amlert
2017-04-13
Säkerhet börjar hos dig själv
Varningstext Sprängsotning pågår Delete
2017-04-13
Säkerhet i fokus för Delete
Lars-Gunnar Almryd VD Delete
2017-04-13
Lars-Gunnar Almryd – ny VD på Delete i Sverige
Johannes Stenberg Waste Design Delete
2017-04-13
Waste – återvunnet rivningsmaterial blir inredningsdesign
Rivning Gasklockan
2017-04-13
Gasklockan – demonteringen
Delete rekryterar ny personal
2016-10-04
Speed-dating – nytt grepp i samband med rekrytering
Rivning Delete
2016-10-04
Mångfald gör oss starkare både som bolag och samhälle
Barsebäck fotograf: Felix Gerlach
2016-10-03
Startskottet för avvecklingen av kärnkraft i Sverige
Rivningen av Slussen Delete
2016-10-03
Nya Slussen tar form: Ett prestigeuppdrag där logistiken är den största utmaningen
Affären mellan Delete och Demcom blev klar under sommaren 2016.
2016-09-28
Avancerad tungrivning och ljusa framtidsutsikter för tidigare vd:n
Christer fäster slangen på hetvattentvätten Delete Sölvesborg
2016-09-27
Möt Christer: Ikon, förebild och värdefull medarbetare
Mek med sugbilen Delete
2016-09-26
Att växa ett bolag – Martin Ljungström Capacent AB
Pär Larsson Delete rivning
2016-09-26
Pär Larsson vill skapa en arbetsplats med stor mångfald
Kentha Holmgren Delete
2016-09-23
Livet på Delete – Kentha Holmgren
Stora kabelhärvor har tagits ut i samband med lättrivningen i Älvsjö Stockholm Delete
2016-03-23
Kontors- och industribebyggelse byter skepnad
Delete Ställningsmontage i Umeå
2016-03-23
Han tar ställning till nya höjder
Metsä Fibre bioproduktfabrik Finland
2016-03-23
Ny bioproduktfabrik byggs i Finland
Varningstext Sprängsotning pågår Delete
2016-03-23
Snart i mål med certifieringen!
Deletes Nikolas Ruotsalainen blickar ut över Koverhar
2016-03-23
Väl planerat är hälften gjort.
Sugbil, sweepvac, Delete
2016-03-23
Vi tittar på sugbilen – “superbilen”
Delete banderoll
2016-03-23
Vårt mål är att hjälpa kunderna att bli effektivare
Åke och Henke Delete vakuumsuger på en vind
2016-03-18
Artikelserie: Delete-hjältarna som gör nytta i det tysta
Liam Habbershaw arbetsledare på rivning Umeå Delete
2016-03-17
Möt arbetsledare Liam Habbershaw – rivning Umeå
Per Magnusson platschef industrisanering Göteborg
2015-11-12
Möt platschef Per Magnusson – industrisanering Göteborg
Arbetsledare Michael Johansson tillsammans med Petri Virtanen och strålskyddare Alexandra.
2015-11-12
Ett stycke svensk industrihistoria går i graven.
Delete sorterar rivningsmassor på SSAB Luleå
2015-11-12
Bildspel – rivning på SSAB Luleå
Deletes höjdrivare vid släcktornet på SSAB i Luleå
2015-11-12
Säkerheten främst när gamla släcktornet ska rivas.
Åsa Backman platschef på Delete i Gävle
2015-11-12
Kvinna och platschef i en manlig bransch
Mathias Selg, platschef Sprängsotning i möte i Sölvesborg.
2015-11-12
Bang! och askan är väck
Information om behandling vid skada högtrycksspolning
2015-11-10
När det som inte får hända händer
Arbete pågår - Delete
2015-11-10
Vi bygger grunderna i ett starkt Delete
Bilning i sodapanna - Delete
2015-04-27
Välkommen till vårt första e-magasin!
Rensning av brunn - Delete
2015-04-26
Redo att rycka ut – i vått och torrt
Industrisanering på Domsjö fabriker
2015-04-25
Möt platschef Tobias Blomquist – Domsjö Fabriker
Stopplanering på Neste Oil
2015-04-24
Storstopp i megamått
Deletes mobila vattenrening
2015-04-23
Dumma frågor ger smarta lösningar
Skorstenen på Oriketos avfallsförbränning ska snart rivas
2015-04-22
Nedräkningen för skorstenen har redan börjat.
Rivning på Metsä Board i Husum
2015-04-20
Fokus på kvalitet, miljö och arbetsmiljö
2018-12-28
Delete e-magasin #9
2018-07-09
Delete e-magazin #8
2018-01-31
Delete E-magasin #7
2017-09-14
Delete E-magasin #6
2017-04-11
Delete E-magasin #5
2016-10-05
Delete E-magasin #4
2016-03-21
Delete E-magasin #3
2015-11-12
Delete E-magasin #2
2015-04-20
Delete E-magasin
Artiklar
Publicerad 2018-12-28

Henrik Lindh arbetar som platschef på W-techs Spårservice. Där har han varit sedan 2011. Innan dess provade han på att arbeta både som åkare, med eget åkeri, och sedan som sanerare och chaufför. Privat har han gått från att vara en globetrotter och inbiten fallskärmshoppare till betydligt lugnare aktiviteter när familjen och arbetet tagit en mer betydande roll i livet.

–Som yngre passade det perfekt att arbeta inom sanering. Vi hade högsäsong på hösten och man arbetade som säsongsanställd. Sparade pengar så att man kunde ta sitt pick och pack när vintern kom och resa. Då var det USA som lockade. Hängde där med vänner och hoppade fallskärm tills säsongen startade i Sverige och det var dags att åka hem igen, säger Henrik.

Henrik Lindh
Platschef
010-48 48 497

Klockan är strax efter tolv på natten. Första stoppet är centralstationen. Inne på centralen är Johnny, Krzysztof och Michel i full gång med att färdigställa en avgränsad del av perrongen inför asfaltering. Det ska schaktas och paddas. Ett ganska litet uppdrag men likväl viktigt då eventuella förseningar påverkar morgondagens resenärer.

– Vi har ganska många såna här småjobb. Ofta på fasta priser. Något som ska fixas till, kanske för att någon annan entreprenör sen ska komma och göra slutjobbet. Det händer i och för sig att vi sköter asfalteringen också, men inte i det här fallet, förklarar Henrik.

En stund senare är det två arbeten i tunnelbanan som ska inspekteras, vid Slussen, nedgång Götgatan. Det ena är redan igång, det andra är på offertstadiet. En stödmur på 15 meter byggs längs ena sidan mot Slussen. Armeringsjärnen är på plats och i taket har ett hål tagits upp så att man kan pumpa ner betongen. Det är ingen på plats för tillfället då arbetet i det här skedet pågår under dagtid.

Lite längre in i tunneln har vita streck sprejats i makadamen, en yta på cirka 80 kvadratmeter. Där ska en transformatorstation uppföras. W-tech räknar på jobbet som för deras del handlar om att bygga grundfundamentet. För att kunna göra det behöver dom suga bort cirka en halv meter djup av ballasten, ner till botten, det som i tunnelbanan kallas syltan. Formarna byggs på annat håll och tas till tunnelbanan och Henriks idé är att torrbruk och blandstation ska transporteras in på spårgående vagnar i stora behållare, baskrar, som tar cirka 10 ton cement per styck.

– Det är en del av det som jag uppskattar mest med det här jobbet. Man har utrymme att komma med egna idéer och ta egna beslut. Det är utvecklande och man lär sig hela tiden. För att lyckas behöver man ofta tänka utanför boxen och inte alltid komma med det förslaget på lösning som är det givna. Samtidigt som det så klart är en frihet under ansvar, säger Henrik.

Tunnelbanan Slussen betongreparationer W-tech Delete

Att hitta på lösningar som passar kunden är något som verkar signifikativt för W-tech. Det är inte bara innovativa och effektiva metoder, även utrustningen anpassas och byggs om gång till annan. Henrik nämner både Monstret och SL-sugen som exempel på det. Och där har han själv haft ett finger med i spelet.

– Utöver det så gillar jag det här jobbet för att det är så omväxlande. Ingen dag, eller natt för den delen, är den andra lik. Och så är vi ett gott gäng. Bra arbetskamrater är viktigt och det har man här, säger Henrik och ler stort.

Sista stoppet för natten är spårservicegänget som i natt är ute på sträckan Sätra Bredäng. Dom suger makadam längs med spåret inför ballastbyte. Stämningen är på topp och det märks att man gillar varandra och har kul på jobbet.

– Vi har låg personalomsättning. Här trivs man, jobbet är attraktivt. För att jobba här gäller det att man är självgående, gärna erfarenhet från sanering eller liknande för det är ofta personer som fått klara sig själv och lösa sina egna bekymmer. Det är extra viktigt då vi arbetar nattetid och det inte finns någon att ringa, avslutar Henrik.

Henrik Lindhs väg till platschef

2000 Körde lastbil Waterjet

2001-04 Egen företagare (Åkeri)

2005 Transporter Waterjet

2006-11 Jobbar med SL-sugen  Waterjet

2012-16 Arbetsledare Spårservice W-tech

2016- Platschef Spårservice W-tech

Besök vår hemsida på www.delete.se

Alla rättigheter tillhör Delete © 2019 www.delete.se